Çarşamba, Mart 05, 2014

Şehir Tiyatroları - Vakti Geldi / Bi Küçük Eylül Meselesi

Şehir Tiyatroları'nın Vakti Geldi oyununu Biraz Şöyle Biraz Böyle'de görüp merak etmiştim. Daha önce hiç gitmediğimiz Gaziosmanpaşa Sahnesi'nde oynanıyormuş, programın devamını da göremeyince cumartesi akşamına aldık bileti. İyi ki de almışız. Bir kaç abartılı sahne dışında oyunu çok sevdim. Üniversite yıllarında yaptıkları bir hata sebebiyle görüşmeyi bırakan üç arkadaş, yıllar sonra birer mektup alıyor. Diplomat, zengin bir iş adamı ve profesör olan arkadaşlara aynı gün aynı saatte eski tren istasyonuna gelmeleri söyleniyor, olaylar gelişiyor. Dekor, oyunculuklar, abartılmamış oyun süresi, güzel hikaye... Çok sevdim.

 Bi' Küçük Eylül Meselesi'ni önceki hafta sonu izledik, ancak fırsatım oldu yazmaya. Çıktığından beri çok merak ediyordum. Kaç zamandır da söz, nişan hazırlıkları vs. yüzünden gündelik programlar yapamaz olmuştuk. İlaç gibi geldi. Filmi izleyen herkes gibi, ben de yazı özledim. Deniz, kum, güneş, kokulu domatesli kahvaltılar, incecik elbiseler...

Zengin ve şımarık Eylül arkadaşlarıyla Bozcaada'ya tatile gidiyor ve orada yaşayan karikatürist Tekin'le tanışıyor. Bambaşka bir hayatın mümkün olup olmadığını sorgulamaya başlarken buluyor kendini. Ana mevzu böyle ama, kurgu biraz daha farklı ve hoş, anlatırsam çok spoiler olacak. Ben sevdim, filmi de soundtrackini de. Yaz gelsin...

2 yorum:

  1. Çok sevindim beğenmiş olmana. Dekora bayılmıştım, özellikle istasyona ilk geldiklerinde 3 arkadaşın önde, kızın arkada olduğu bir sahne vardı, o sahneyi fotoğraflamayı çok isterdim. :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürü bir borç bilirim, sayende böyle güzel bir oyundan haberimiz oldu :) Sonunu da sevdim ben...

    YanıtlaSil