Pazartesi, Aralık 30, 2013

Craft Tiyatro / Garaj

Daha önce Craft Tiyatro'nun herhangi bir oyununu izlememiştim. Dot Tiyatro'dan tanıdığım Enis Arıkan bu yıl orada bir oyuna başlayınca merakım dolayısıyla twitter'dan takibe almıştım. Garaj oynanmaya başladığından beri, kapalı gişe devam ediyor. Biz biletimizi 1 ay önceden aldık ve dün sonunda izleyebildik.
Üniversitede fotoğraf okuyan bir öğrenciyle bir travestinin yılbaşı gecesi karşılaşmasıyla başlıyor oyun. Kahraman Orkide'nin fotoğraflarını çekmek istiyor, olaylar gelişiyor. Enis Arıkan Orkide'yi, Güven Murat Akpınar da Kahraman'ı oynuyor. Güven Murat Akpınar, kesinlikle çok iyi ama Enis Arıkan adeta devleşiyor. Topuklularla yürüyüşü, konuşması, makyajı her şeyiyle resmen can veriyor rolüne. Kahkahalarla güldüğümüz onlarca sahne vardı, genel olarak çok eğlenceli bir oyundu ama bir kaç yerinde dayanamadım koy verdim gözyaşlarımı. Bu ülkede farklı olmanın, başka olmanın, trans olmanın nasıl hissettirdiğini bir kaç saniyeliğine anlamak bile insanın ciğerini yakıyor. Uzun uzun yazmak, anlatmak, ayrıntı verip havasını bozmak istemiyorum. İzlemeden önce oyunla ilgili ayrıntılı fikir sahibi değildim, bayılarak ve merak ederek izledim. Size de aynısını öneririm. Homofobik değilseniz şayet sevmemeniz imkansız.

Son olarak diyor ki Orkide: 'Birine aşık olduğunda şehrin nüfusu bire iner.'

2 yorum:

  1. çok merak ettiğim oyunlardan biri. haftaya izlicem bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezon bitiyor artık rahatlıkla söyleyebilirim, sezonun en bomba 3 oyunundan biri. Beğeneceğinize eminim:) İyi seyirler...

      Sil