Pazartesi, Mart 25, 2013

Yokuş Aşağı Emanetler / 6'dan Sonra Tiyatro - Lokstoff


Yokuş Aşağı Emanetler, 6'dan Sonra Tiyatro ve Alman tiyatro topluluğu Lokstoff'un birlikte gerçekleştirdiği bir proje. Kentsel dönüşüm kapsamında yaşadıkları mekanların anahtarlarını teslim edip, İstanbul'u terketmek zorunda kalan seyirciler, yaşamlarına devam edecekleri yere nakledilmek üzere toplanırlar.

(-Bi sebze ismi söyler misiniz? +Pırasa -Rumeli Hisarı....)
 
Beyoğlu Gönül Sokak'ta başlayıp Kumbaracı Yokuşu'nda devam eden ve Kumbaracı50'de son bulan oyun, izlediğimiz en ilginç oyunlardan biriydi. Oyunu size verilen cihazlar ve kulaklıklarla takip etmek zorunda olduğunuz için sokağa biraz erken gitmeniz gerekiyor. Gönül Sokak'ta başlayan oyun, İstiklal Caddesi'nde devam ediyor. Kumbaracı Yokuşu'nda sokakta oturarak izliyorsunuz oyunu. Kumbaracı50'de tamamlanıyor.


Tadı damağımda kaldı diyebilirim. Nasıl başladı, nasıl bitti anlamadım. Özellikle Kibrit'i o kadar çok sevdim ki anlatamam. Oyun sırasında kibrit satmaya devam ediyor, saklamak için ben de aldım. '5 tanesi 1 lira.'

Daha önce hiç Sokak Tiyatrosu izlememiştim. Bu yıl izlediğim oyunlar bana gerçekten çok farklı deneyimler yaşatıyor ama Yokuş Aşağı Emanetler içlerinde en farklı olanı. Oyun çok nadir sahneleniyor bildiğim kadarıyla, kaçırmayın derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder