Salı, Mart 19, 2013

Lost Room / Mini Dizi


Sunshine Motel'de, 60'lı yıllarda meydana gelen garip bir olaydan sonra 10 numaralı oda ve odadaki nesneler, zamanı durdurma, ısıyı engelleme, inasnları dünyanın diğer ucuna gönderebilme, anıları geri getirme gibi inanılmaz özellikler kazanır ve yok edilemez hale gelirler. Hatta bazı nesneler birlikte kullanıldıklarında çok daha güçlü bambaşka özellikler kazanır. İnsanlar bu durumu farkettiklerinde nesneleri ele geçirmek ve onların gücünden yararlanmak için birbirleriyle mücadele etmeye başlar.

Dedektif Joe Miller ise bu olaylara, nesneler sebebiyle ortaya çıkmış davaların birinde şüpheli olan bir gencin kendisine 10 numaralı oda'nın anahtarını vermesiyle dahil olur. Kızını odada kaybeden Miller, onu geri getirebilmek için diğer nesnelere de  ihtiyacı olduğunu anlar. Tarak, saat, kutu, makas, göz, bilet daha bir çok nesne ve tabii ki esas nesne. Bir yandan kızını geri getirmeye çalışırken, diğer yandan 'toplayıcılar'la mücadele etmeye çalışır.

Son zamanlarda neden bilmiyorum, mini dizi izlemek istiyorum. Ne izlesem diye bakınırken rastladım Lost Room'a da. 6 bölümlük bir mini dizi olan Lost Room'un 5 bölümünü bir günde izledim. Kendimi tutmasam gece 2'den sonra son bölümünü de izleyecektim. İnanılmaz akıcı.

İzlerken, onu aslında şöyle yapabilir elinde şu nesne var sonuçta dediğiniz andan itibaren, maksimum 2-3 dakika içinde aslında olayın o şekilde olamayacağını anlıyorsunuz. Mantıksal açıdan (tabii ki dizi içi mantıktan bahsediyorum.) inanılmaz açıklar yok dizide. Beni tek rahatsız eden şey, sanırım mini dizi olması kaynaklı bazı olayların ucunun açık bırakılması ve bir kaç olayın geçiştirilmesi oldu ama diziyi o kadar çok sevdim ki hiç sorun etmedim.

En büyük sürprizi ise, House MD'de çok sevdiğim karakterlerden birini Chris Taub'u canlandıran Peter Jacobson'a bu dizide hiç beklemediğim bir anda rastlamak oldu. Uzun zamandır görmediğim, çok sevdiğim bir tanıdığa rastlamış gibi oldum. Çok çok sevindim.

İzlenmeye değer bir bilim-kurgu, gerilim dizisi Lost Room. Şiddetle tavsiye edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder