Cuma, Mart 29, 2013

DOT TİYATRO / Overspill / Yüksek


'Baron, Pıt, Çakı. Üç çocukluk arkadaşı. Aynı okula gitmiş, aynı mahallede büyümüşler, aynı takımı tutuyor, aynı müzikleri dinliyor, adeta tek vücut olmuş gibi yaşıyorlar.

Her cuma gecesi birlikte dışarı çıkıp, o mekandan bu mekana geçer, kalabalığa karışır, içer, eğlenir, sarhoş olurlar...

O gece 'hikayeleri' yine her zamanki gibi devam ederken, şehirde patlamalar başlar. Üç 'panpa''nın gittikleri ve hatta içinde bulundukları mekanlar teker teker yok olur. Şehirde paranoya artmaktadır. Baron, Pıt ve Çakı suçlunun peşine düşer, istedikleri tek şey onu yakalamak ve hikayelerini eski haline döndürmektir.

Kahramanlarımız 'hikaye''yi değiştirmeye çalıştıkça geri dönüşü olmayan bir yola girer, büyür, ağırlaşır ve derin bir karanlığa doğru gider...'


Dot'un oyunlarını çok sevdiğimi ve yakından takip ettiğimi artık anlatmama gerek yok sanırım. 27 Mart'ta Prömiyer yapan oyunu, seyirciye açık ilk gününde yani dün akşam izledik. Sıfır dekor, sıfır kostüm ve mükemmel bir oyun.

Dot oyuncularının dekor olmadan sadece sahnede koşarak, dans ederek, 2 dakika içinde 3 farklı kişiye dönüşerek ne kadar güzel hikayeler anlatabildiğini bir kez daha görme şansı bulduk. Oyuncular sahnede bir an durmuyor, izleyiciler asla dikkatini kaybetmiyor. Enerjilerine mi oyuna mı daha çok hayran kalmalıyız karar veremedim ben.

Dot'un bu sezon için hazırladığı oyunların hepsini izleme şansı bulduk. Hangisini daha çok sevmeliyiz bilemiyorum, ayırdedemiyorum. Umarım bu sezonun son oyunu değildir Yüksek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder