Çarşamba, Ocak 16, 2013

Hobbit / Kitap

Filmler bu kadar patlama yapınca ve insanlar kendini kaybedince bir ön yargı ve merakla aldım kitabı. Bir eserin hem kitabı hem filmi varsa her zaman önce kitabını okumak taraftarıyım. Hobbit, okuduğum ilk J.R.R Tolkien kitabı. Tolkien edebiyatına doğru kitapla mı giriş yaptım bilmiyorum. Kitabı okumaya başlamadan önce hiç araştırma yapmamıştım sonradan Tolkien'in bu kitabı çocukları için bir masal olarak yazdığını öğrendim. Kitabı okumaya başladığımda bende oluşan his de masal okumak gibiydi.


Kitaba başladığımda pek gitmedi, sonradan hızlıca aktı ve bitti ama bende hemen Tolkien'in başka bir kitabını okumalıyım hissi uyandırmadı. Lord Of The Rings'e giriş niteliğindeymiş bu kitap, sırada o var. Ne zaman okurum ya da okur muyum pek fikrim yok ama kitapları okumadan filmleri izlemeyeceğim kesin.  Benim için fantastik edebiyat Harry Potter'dan ibaret sanırım ve üzerine bir şey okuyabileceğime pek inanmıyorum zaten genel olarak ilgimi çeken ya da beni çok heyecanlandıran bir tarz değil.

Karakterler içinde en çok 'normal olarak' Bay Bilbo Baggins'i sevdim. Filmi izlemek için acele etmeyeceğim ama hiç bir Lord Of The Rings filmi izlememiş, hobbitlerin, cücelerin veya elflerin görünüşleriyle ilgili fikri olmayan biri olarak hayalimde canlandırdığım şekliyle filmlerdeki görüntüsü arasında ne kadar fark veya benzerlik var merak ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder