Pazartesi, Eylül 10, 2012

Şahane Hatalar #1

Kendime yazdığım saçma sapan hikayeler içinden sevdiklerimden bazılarını yazmak istiyordum kitabı bitirdiğimden beri. İşte ilki:

'Liseden mezun oldum, ananem ve dedem bana mezuniyet hediyesi olarak bir miktar para veriyor. Ben de üniversiteye gitmek yerine, seyahate çıkmaya karar veriyorum. Dünyayı dolaşacağım. Avrupa - İtalya'dan başlamaya karar veriyorum. Floransa'da bir üniversitede telefonlara bakacak, İngilizce bilen bir resepsiyonist arıyorlar ve kabul ediliyorum. Üniversiteden bir İtalyan, 'Filippo' ile sevgili oluyorum, çok mutluyum. Tabii ki hiçbir mutluluk sonsuza dek sürmüyor, bir gün eve geldiğimde onu bir İtalyan kadınla yakalıyorum. Ondan ayrılıyorum, affetmiyorum. İtalya rüyasını öylece bırakıp yoluma Fransa'yla devam etmeye karar veriyorum. Paris'e giden trene biniyorum ve her şeyi unutmak için derin bir uykuya dalıyorum. Uyandığımda pasaportum, param ve ihtiyacım olan diğer her şeyin olduğu çantamın çalındığını görüyorum, 'kabus'. Tren istasyonunda çalışan bir görevli olan 'Pierre' pasaportum için bana yardımcı olacağını söylüyor ve sadece pasaport için değil iş bulmam için de yardım ediyor. Aşık oluyorum. Pierre Sen Nehri'ne demirlediği küçük, eski bir teknede yaşıyor ve orası benim de evim oluyor. Pierre'nin arkadaşlarından biri bana dünyayı dolaşan bir gemide bir iş bulduğunu, çok iyi para kazanabileceğimi söylüyor. Reddediyorum. Pierre evlenme teklifi ediyor, kabul ediyorum. Daha iyi işler buluyor, güzel bir eve taşınıyoruz. İki kızımız oluyor 'Lizbon ve Saone' en sevdğimiz iki yerin adı. Aldatılmıştım, parasız, yalnız kalmıştım hepsi çok uzakta kalıyor. Uzun ve mutlu bir ömür geçiriyorum Pierre ile... Pierre kalp krizinden öldükten bir süre sonra, teröristlerin patlattığı bir bomba ile ölüyorum...'

Bu hikayeyi sevdim; mutlu, ya da tam tersi rezil bir dünya daha hikaye var. Aslında gerçeğe yakın, yani güzel şeyler, aksilikler, yol ayrımları. Diğer hikayelerde samimi gelmeyen bazı ayrıntılar var ama yazarım yine belki...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder