Pazar, Eylül 09, 2012

İntihar Dükkanı / Le magasin Des Suicides

İntihar Dükkanı' nı dün öğleden sonra bitirdim. Kitabı tanımlamak için bir kelime seçmem gerekirse 'şirin' olur o kelime. Adıyla tezat oluştursa da kitap gerçekten şirin ve bir çırpıda okunuyor. İş, spor derken 5-10 sayfa kadar okuyup bırakmak zorunda kalıyordum bir haftadır yorgunluktan. Vakit bulup da başlayınca bitiverdi.

Arka kapak şöyle diyor: "Karanlığın içinde tabelası parıldıyor: İntihar Dükkânı. Hayatın yüküne dayanamayanlar son alışverişlerini yapıyorlar. Zehirler, ipler, tıraş bıçakları ya da daha ilginç intihar yöntemi paketleri... Nesillerdir müşterilerinin son anlarında kullandıkları malzemeleri temin eden bu aile şirketine, bir gün sizin de yolunuz düşebilir. Tabii dengeleri değiştiren bir sürpriz sizden önce bu karanlığı aydınlatmazsa...Gerçekten de çok ilginç intihar yöntemleri var anlatılan, bazen şaşırtıcı bazen komik.

Kitabın numarasını çaktırmadan yazmak çok zor o yüzden ilgimi çeken bir kısmı yazıp bitiricem. Şöyle ki: Kitaptaki baş kahramana ismini veren Alan Turing, Eşcinselliği yüzünden adaletle başı belaya giren ve ilk bilgisayarın yaratıcısı olan bir İngilizmiş. Hayatına çok tuhaf bir biçimde intihar ederek son vermiş: bir elmayı siyanür solüsyonuna daldırmış, bir sehpaya koymuş, resmini çizmiş ve yemiş. Apple'ın logosunun dişlenmiş elma olmasının sebebinin bu olduğu söyleniyormuş. Ben bunu ilk kez duydum ve inandım.

Mutlaka okumanması gereken bir kitap diyemem ama sevdim. 2 saatçik ayırmaya değer bence...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder